עיצוב לוגו לעסק חדש? המחיר לא חייב להיות בשמיים. להפך

עיצוב לוגו לעסק

אחד הדברים הראשונים שכל בעל/ת עסק חדש זקוקים לו הוא לוגו. בין אם זה לעמוד העסקי בפייסבוק, לאתר האינטרנט, לכרטיסי ביקור או לחתימה הדיגיטלית במייל, עיצוב לוגו לעסק חדש הוא בהחלט עניין חיוני וחשוב.

אבל האם כדאי להשקיע בלוגו הזה אלפי שקלים, כבר בשלב ההקמה של העסק, או כאשר העסק עושה את צעדיו הראשונים? לדעתי האישית, ואני מדגישה שזו רק דעתי, התשובה היא לא. 

בפוסט הזה אני רוצה לשתף מעט מניסיוני כעצמאית, ולהסביר למה לדעתי לא כדאי להוציא אלפי שקלים על לוגו ומיתוג בשלב הראשוני של העסק, לפני שמתגבשת זהותו הסופית.

רק כדי להבין על מה אנחנו מדברים, נתחיל מקצת מספרים: עיצוב לוגו מקצועי על ידי מעצב גרפי מנוסה יתחיל בדרך כלל ב-1,500 שקלים, כאשר מבחינת הרף העליון – השמיים הם הגבול. 

אחת מלקוחותיי שילמה לא פחות מ-6,000 שקל עבור הלוגו שלה, ואני עצמי שילמתי בתחילת הדרך 2,000 שקל עבור הלוגו שלי דאז. האם ההוצאה הזאת הכרחית? האם היא משתלמת?

אנשי מקצוע שעיסוקם הוא מיתוג יענו חד משמעית כן. הם יאמרו שלוגו הוא הזהות של העסק, לוגו הוא מה שמבדל אתכם לעומת המתחרים והוא הדבר הראשון שהלקוחות נתקלים בו וכפי שכולנו יודעים – אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני.
כל זה 100% נכון ומדויק, עם הסתייגות אחת בלבד – מצב הבשלות של העסק.

לעסק חדש לוקח זמן לגבש זהות
מניסיוני האישי, אני יכולה להעיד שעסק חדש עובר כמה וכמה גלגולים עד שהוא מתייצב ומוצא את הכיוון שלו, ואת קהל היעד המדויק עבורו. בעלי עסקים חדשים או שכירים שיוצאים לדרך חדשה כעצמאיים מתחילים לרוב עם שם מסוים ושירותים רבים, ולאט לאט הם מתחילים בתהליך של דיוק וגיבוש שבסופו הם יכולים למצוא את עצמם עם שם חדש או סט חדש של הצעות.  

עם הזמן, הניסיון, העבודות והלקוחות, זהות העסק מתגבשת. ואז אתם כעצמאיים מוצאים את עצמכם מדייקים את ההצעות, מכוונים לקהלים מסוימים, מורידים חלק מהשירותים ההתחלתיים ומוסיפים חדשים, מחליטים להתמקצע בנישה מסוימת או אפילו מחליטים לפצל את הפעילות ולהפעיל שני מותגים נפרדים.

במילים אחרות – לעסק חדש לוקח זמן להתגבש ולהתעצב, וזה קורה תוך כדי תנועה, תוך כדי עבודה. זה תהליך שיכול לקחת מספר שבועות או מספר חודשים, ולפעמים אפילו יותר משנה.

כמובן, שכל שינוי כיוון כזה בעסק יגרור בעקבותיו גם שינוי בלוגו. וזה בדיוק מה שקרה גם לי, ולרבים מעמיתיי שעברו אותו תהליך. אני אישית הוצאתי כאמור 2,000 שקל על עיצוב לוגו כאשר הייתי ממש בתחילת דרכי. בתוך מספר חודשים מהיום שקיבלתי את הלוגו המעוצב שלי, הוא כבר היה לא רלוונטי עבורי, והייתי צריכה לעצב לוגו חדש. מבחינתי, אלה 2,000 שקל שהלכו לפח. וזאת, כאמור, רק כי עשיתי את הצעד הזה בשלב כה ראשוני.

לעומתי, אותה לקוחה שהזכרתי, ששילמה 6,000 שקל על לוגו, עשתה זאת בשלב שבו העסק שלה מבוסס ומגובש. קהל היעד שלה היה מדויק, והיא ידעה בדיוק מה היא רוצה שהלוגו שלה ישדר. היא פנתה לאשת מקצוע מעולה ויקרה, והלוגו שקיבלה היה באמת יוצא דופן ומדהים. מבחינתה, ההוצאה היתה שווה כל שקל.

אז איך לעצב לוגו בזול?

יחד עם כל האמור לעיל, בסופו של דבר, כפי שאמרנו, כל עסק מתחיל זקוק ללוגו. אז איך בכל זאת אפשר לעצב לוגו לעסק מבלי להוציא אלפי שקלים? יש כמה אפשרויות לעצב לוגו חדש בזול, ואפילו בחינם. הנה כמה מהאפשרויות: 

1. לעצב לוגו לבד בתוכנות "עשה זאת בעצמך". כיום יש תוכנות רבות שמאפשרות לעצב לוגו בחינם, כגון Canva ואחרות. עם זאת, במידה ואין לכם כל רקע קודם בעיצוב, הנסיון לעצב לוגו לבד עלולה להניב תוצאה חובבנית שעלולה להשליך על נראות העסק שלכם, וזה כמובן לא כדאי ולא מומלץ.

2. להיעזר במעצבים ב-Fiverr. פייבר הוא פלטפורמה נהדרת למציאת לוגואים בטווח נרחב של מחירים. אתם יכולים למצוא עיצובים החל מ-$5 (אם כי אלה לרוב לא יהיו רלוונטיים לשפה העברית) וכמובן שהמחיר יעלה בהתאם למורכבות העיצוב. בהזמנה בפייבר חשוב לשים לב לדירוג של המוכר, לעבודות קודמות שלו ובמידה והמעצב לא דובר עברית, מומלץ לבדוק שיש לו פונטים עבריים ושהוא יכול לעצב לוגו בעברית.

3. למצוא את שביל הזהב שבין שבין עיצוב לוגו ב-$5 לבין לוגו ב-2,000 שקל, ולמצוא עיצוב לוגו במחיר ביניים. כאן למשל תמצאו הצעה נהדרת – חבילה של לוגו מעוצב ב-820 שקלים בלבד (כולל מע"מ) – הכוללת שני קונספטים התחלתיים, סבבי תיקונים, שלל פורמטים ואפילו הנפשת לוגו במתנה. כך תוכלו ליהנות מלוגו נהדר מצד אחד, בלי להוציא עליו הון מצד שני.
גילוי נאות: אתר מונפש הוא אתר שלי, ועיצוב הלוגו במחיר מוזל המוצע בו הוא שירות שנולד בדיוק בעקבות ההתנסות האישית שלי, והרצון להציע לבעלי עסקים קטנים חבילה משתלמת במחיר נוח.

לסיכום

כמו כל דבר בחיים, גם בעיצוב לוגו – תזמון הוא הכל. אם אתם זקוקים לעיצוב לוגו לעסק חדש, ההמלצה האישית שלי היא – חכו עם ההוצאה הגדולה. כל עוד אתם בתחילת הדרך, יש לכם מגוון של אפשרויות לעיצוב לוגו בסכומים שונים, ואפילו בחינם. אחרי שתתייצבו ותתגבשו מבחינה עסקית, ולא פחות חשוב מכך אחרי שיהיה לכם תקציב גדול להקדיש לכך – תוכלו להשקיע בתהליך מיתוג עמוק ומקצועי – וליהנות מפירותיו לטווח הארוך.

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

הפייסבוק שלנו

מאמרים מעניינים

סרטונים אחרונים

Device Slider

אודותינו

סוכנות דיגיטל יצירתי הוקמה על ידי מעיין כהן-רוזן בשנת 2017, ומספקת לבעלי עסקים מכלול שירותים בתחום הדיגיטל – משלבי מיתוג ראשוניים ועד תחזוקת אתרים וניהול נכסים דיגיטליים. 
אנו מתמחים בבניית אתרים ועמודי נחיתה על פלטפורמת וורדפרס, וביצירת אסטרטגיית תוכן הוליסטית, עם התמחות מיוחדת בווידאו ואנימציה.
בנוסף אנו מספקים שירותים ליצירת קורס דיגיטלי, משלב גיבוש הקונספט ועד הצילום, עריכה והפצת המוצר המוגמר. 
מעיין כהן-רוזן היא עיתונאית טכנולוגיה לשעבר, ולצידה עובדים אנשי מקצוע מתחומים שונים, ובהם מעצבים גרפיים, מתכנתים ומומחי PPC. 

כתיבת תוכן לאתרים ולעסקים