האם זה הזמן המתאים ליצור מוצר דיגיטלי?

האם זה הזמן המתאים ליצור מוצר דיגיטלי?

האם תקופת משבר כמו מגיפת הקורונה היא הזמן המתאים לעסקים להתחיל ליצור מוצרים דיגיטליים? התשובה לא כל כך פשוטה כמו שאתם חושבים

מעיין כהן רוזן

בימים האחרונים מסתובב בינינו וירוס מידבק שמתפשט באופן אקספוננציאלי, והוא מוכר למדע בכמה שמות, ביניהם “מוצרים דיגיטליים”, “קורסים אונליין” ועוד.

למקרה שלא ידעתם, מדובר באנטי-וירוס לנגיף הקורונה, קצת כמו חיידק פרוביוטי ידידותי, וכל בעל עסק שידבק בחדוות היצירה של המוצר הדיגיטלי, יהיה מחוסן מייד מנזקי הקורונה, ואף יבטיח לעצמו עתיד כלכלי מזהיר!

טוב, ועכשיו ברצינות. בתור מי שיצרה כמה מוצרים דיגיטליים בעצמה, אני רואה את הפרסומים הללו וכבר כמה ימים חושבת איך להתייחס לזה, אז הנה שני הסנט שלי בעניין.

בואו נתחיל מזה שאם יש לכם כבר קורס מקוון פעיל או מוצר דיגיטלי כלשהו, ואתם יכולים להציע אותו בהנחה מסוימת או לעשות לו אדפטציות מסוימות לתקופה הנוכחית – שיחקתם אותה. הפוסט הזה לא מיועד עבורכם. 

אם יש לכם טיוטה של מוצר דיגיטלי במגירה, משהו שכבר עבר תהליך אפיון, התחלתם לעבוד עליו אבל נתקעתם איפשהו במהלך הדרך ועכשיו אתם רוצים לנצל את ההזדמנות ולהוציא את התוכנית לפועל – אתם במצב מעולה. זו הזדמנות טובה, והפוסט הזה לא מיועד גם עבורכם. 

אבל…

אם אין לכם שום מוצר דיגיטלי בקנה, אפילו לא ברמת הרעיון, ואתם רוצים נורא לייצר אחד כזה ולהצטרף לטרנד עכשיו כי קורונה וזה הדיבור עכשיו, אז הרשו לי לחסוך לכם זמן וכסף ולהגיד לכם – זה לא עובד ככה.

קודם כל, לא כל דבר אפשר לתרגם לדיגיטל. סדנת אפייה אי אפשר לקיים אונליין. אי אפשר להעביר ריחות, טעמים, צבעים. כן אפשר לעשות סרטון הדרכה או סדנה מקוונת, או לייצר חוברת מתכונים, אבל זו חוויה אחרת לגמרי ומוצר אחר לגמרי, והמוצר הזה מצריך חשיבה שונה וכלים שונים ותמחור שונה מהסדנה הפרונטלית שהייתם רגילים להעביר.

זה אולי טריוויאלי, אבל חשוב להבהיר בכל זאת: מוצר דיגיטלי – ובמיוחד כזה שאתם רוצים לגבות עליו כסף – הוא מוצר לכל דבר, והוא חייב לעבור תהליך פיתוח רגיל. לא משנה באיזה מוצר מדובר – קורס, מדריך, ספר מקוון, קובץ להדפסה, תמונה, או קובץ אודיו, למוצר הזה יש לו אינספור מתחרים, ורבים מהם בחינם.

כדי שהמוצר שלכם יהיה שונה, כדי שהוא באמת יהיה שווה את הכסף שתבקשו עבורו, אתם חייבים לתת ללקוח הפוטנציאלי שלכם ערך אמיתי. וגם אם יש לכם יהלום אמיתי ביד, הצעה שאי אפשר לסרב לה, עדיין תצטרכו לשווק ולקדם את המוצר שלכם, כי גם המוצרים המעולים ביותר לא מוכרים את עצמם.

אז בואו נראה רגע במה מוצר דיגיטלי רציני כרוך, ממש על רגל אחת:

👈 חקר שוק / מתחרים
👈 אפיון מוצר
👈 יצירת המוצר (כתיבה/ עריכה/ צילום/ הפקה)
👈 תמחור
👈 קביעת אסטרטגיה שיווקית
👈 הקמת פלטפורמה שיווקית ו/או אמצעי סליקה (כמו דף נחיתה)
👈 יצירה והרצה של קמפיין פרסומי

מהניסיון שלי, המחשבה שאת כל התהליך הזה אפשר לעשות תוך כמה ימים פשוט איננה מציאותית. זה תהליך ארוך של מספר שבועות, ולעתים אף חודשים. וכל זה עוד לפני שדיברנו בכלל על הסנטימנט בשוק, שלדעתי הדבר האחרון שאפשר להגיד עליו עכשיו זה שהוא צמא למוצרים דיגיטליים חדשים בתשלום. אבל זה כבר עניין אחר.

אהבתם את המאמר?

הירשמו לניוזלטר שלנו ותהיו מעודכנים תמיד!

יצירת קשר

יש לכם שאלה? זקוקים להצעת מחיר? כתבו לנו ונחזור בהקדם

אודות

אנו מספקים מעטפת דיגיטלית מקיפה לעסקים, משלב אפיון אתר או דף נחיתה והקמתו, אסטרטגיית תוכן, הפצה במדיה החברתית, קמפיינים ממומנים, יצירת תוכן ויזואלי ועוד

פתיחת קריאה

השירות מיועד ללקוחות קיימים בלבד